Cinta Yang Tak Dijangka...

   Sedang aku berjalan di bawah pohon yang merimbun,aku ternmpak seekor kucing di atas pokok mengiaw mohon sesiapa untuk membantunya turun.Lalu,aku pn bergegas ke pokok tu untuk cuba membantu.Belum sempat aku hendak membantu,ada seorang jejaka turun dari pokok tu sambil mengendong kucing tersebut.Jejaka itu hanya melihat ke arah aku sambil tersenyum.'Ya Allah,indahnya ciptaan Engkau..kacak sungguh jejaka itu.'Belum sempat aku menegur,dia menghilangkan diri.Dalam perjalanan pulang aku asyik terfikirkan jejaka yang aku baru sahaja bertembung tadi.Siapa dia?Dimana dia tinggal?Bermacam-macam persoalan timbul di ruang fikiran aku.'Kan bagus kalo aku dapat bersembang ngan dia tadi'monolog aku sendirian.Tiba-tiba handphone aku berbunyi,"tittt,tittt",mesej masuk dari teman rapatku,Akmal Firdaus.Kami berteman sejak dari kecil lagi.Kami terlalu rapat sehingga semua rahsia kami kongsikan bersama.Aku pun buka mesej tu,"Wei,ko katne syg oii!!Aku da tgg lama ni!!"Alamak,aku baru teringat,aku berjanji ngan Akmal untuk ke pusat membeli-belah untuk 'shopping'.Aku pun bergegas ke tempat yang dijanjikan di bus stop berdekatan ngan sekolah kami.Apabila aku melihat dia dari jauh,sudah aku mengagak pasti aku dibebel.
       "Wei,lambat giler ko!!Ko pergi mana tadi..Janji kul 10,ni da kul 10.30..Da dua bas da gerak..isk3.."
       "Rileksla aku lambat sikit je pun da bising.Lainkali tak nakla keluar ngan ko..Bebel mengalahkan perempuan je..Aku yang perempuan ni pn tak pernah bebel camtu"Aku membalas sambil menjeling.
"Ok...Janganla marah beb..Aku memain je..Da tak comel da.huhu..."
Bas sampai dalam masa 15 minit selepas tu..

Comments

Post a Comment

Popular Posts