Cinta Yang Tak Dijangka 3

Sedang aku berjalan-jalan masa nk beli barang dapur,aku terlanggar seseorang...
  "Sori,sori..awak xda pape..meh,saya tolong awak kemas barang-barang awak...."
  "Xpela......thanks.."
Bila aku dongak kan kpala,alangkah terkejutnya aku..jejaka yang aku jumpa tempohari..Ya Allah,berdegup lagi jantung aku..Belum sempat aku hendak menegur,dia berlalu pergi begitu saja..'Isk,melepas lagi..'monolog aku sendiri....

Sesampai aku di hostel..
  "Woit,lambatnya ko..aku da lapo ni..nk msk pe arini?wei..."
  "Hah,sori,sori..aku xpasan..ko cakap pe tadi?hah,arini kita masak biasa-biasa jela..I'm not in mood.."
  "Haik,tetiba takde mood..pehal ni..pagi tadi ok je siap tawarkan diri lagi nak pegi beli barang dapur          
    konon..citer kat aku nape..."
Nila rumate aku yang paling ceria dan happy yang pernah dijumpai..Nama dia Shasha..dia ni tinggal kat KL..Diala rumate aku dari aku sem 1 sampaila sem 5 ni..Rumate aku yang sehati sejiwa..hehehe..
  "Woit,mengelamun lagi...nyampah tol..xpela,aku pegi masakla..almaklumlakan ada orang tu berahsia ngan aku..sapala diri inikn......"
  "Ala...majukla plak kawan aku sorang ni...nanti-nantila aku citer kat ko..citer aku ni cam fantasi skit..ala-ala dunia magika gtu..hehehehe..."
  "Yela..wahai rumate ku yang tersayang.."sambil mencebikkan bibirnya...

Tetiba handphone ku berbunyi.....
Titt..Titt..Titt..
Ada mesej dari bestfriend aku..Akmal..
'woit..jom kuar petang ni..aku boringla...kita g main boling ke..tgk wayang ke...watla pape yang patut..'
Sambil tersenyum aku pun balas mesej dia..
'Yela..kul bape?ko blnja aku erk..hehehe...ko amik akula kat hostel..'
Beberapa minit selepas tu,Titt..Titt...Titt..
'Yela2..mak datin oii...kul 5 aku amik ko..aku sampai ko da kat pak guard depan tu tau..don't late baby..'
Nak termuntah aku dengar ayat terakhir dia..Akmal ni memang selalu macam tu..ada je ayat manja keluar dari mulut dia..

Aku pun masuk ke dalam bilik untuk membuat kerja yang diberi oleh Dr.Mahani..
Tetiba aku terdengar satu bunyi yang tidak pernah aku dengar sebelum ni..bunyi macam ringtone handphone..Aku pun mencari punca bunyi tu..Setahu aku,Shasha tidakla pakai ringtone ni..lagila aku..Handphone aku lagi satu takda pun ringtone ni..Alangkah terkejutnya aku....
   "Alamak..handphone sapa plak ni..mana phone aku...model sama,warna pun sama..tapi ni bukan phone aku..."
Sedang aku mencari-cari handphone aku yang hilang..tetiba handphone tu berbunyi lagi..aku pun angkatla..
   "Hello.."
   "Hello,ni sapa?Saya rasa kita tertukar phone masa kita berlanggar kat depan 7E aritu.."
Hah..terlanggar kat depan 7E,siapakah manusia yang aku langgar kat depan 7E..
'OMG..jejaka yang aku jumpa aritu...'kata aku dalam hati..
Tetiba peluh mula mengalir di dahi aku....apa yang perlu aku cakap..semuanya bercelaru dalam fikiran aku..Lalu,aku tarik nafas sedalam-dalamnya.....
  "Erm,sori tau..saya xpasan fon awak tertukar ngan saya punya phone..camne kita nak tukar balik..."
'This is it..Nila masanya aku nak berkenalan ngan dia..Yes!!'
  "Erm,kita jumpa balik kat 7E yang awak langgar saya aritu besok pagi kul 10 ble..?saya tunggu awak kat situ..."
  "Okay..by the way..what's ur name?"
  "Sori,my name Ammar...just call me Am"
  "Oh,my name Nurul..."
  "Ok Nurul..Nice to know you..Bye..Jangan lupa besok.."
  "Bye.."
Wow...the feeling just great...Akhirnya,aku dapat bercakap dengan jejaka tu..
Esok tunggu aku.........

Comments

Popular Posts