Monday, November 15, 2010

Cinta Yang Tak Dijangka 3

Sedang aku berjalan-jalan masa nk beli barang dapur,aku terlanggar seseorang...
  "Sori,sori..awak xda pape..meh,saya tolong awak kemas barang-barang awak...."
  "Xpela......thanks.."
Bila aku dongak kan kpala,alangkah terkejutnya aku..jejaka yang aku jumpa tempohari..Ya Allah,berdegup lagi jantung aku..Belum sempat aku hendak menegur,dia berlalu pergi begitu saja..'Isk,melepas lagi..'monolog aku sendiri....

Sesampai aku di hostel..
  "Woit,lambatnya ko..aku da lapo ni..nk msk pe arini?wei..."
  "Hah,sori,sori..aku xpasan..ko cakap pe tadi?hah,arini kita masak biasa-biasa jela..I'm not in mood.."
  "Haik,tetiba takde mood..pehal ni..pagi tadi ok je siap tawarkan diri lagi nak pegi beli barang dapur          
    konon..citer kat aku nape..."
Nila rumate aku yang paling ceria dan happy yang pernah dijumpai..Nama dia Shasha..dia ni tinggal kat KL..Diala rumate aku dari aku sem 1 sampaila sem 5 ni..Rumate aku yang sehati sejiwa..hehehe..
  "Woit,mengelamun lagi...nyampah tol..xpela,aku pegi masakla..almaklumlakan ada orang tu berahsia ngan aku..sapala diri inikn......"
  "Ala...majukla plak kawan aku sorang ni...nanti-nantila aku citer kat ko..citer aku ni cam fantasi skit..ala-ala dunia magika gtu..hehehehe..."
  "Yela..wahai rumate ku yang tersayang.."sambil mencebikkan bibirnya...

Tetiba handphone ku berbunyi.....
Titt..Titt..Titt..
Ada mesej dari bestfriend aku..Akmal..
'woit..jom kuar petang ni..aku boringla...kita g main boling ke..tgk wayang ke...watla pape yang patut..'
Sambil tersenyum aku pun balas mesej dia..
'Yela..kul bape?ko blnja aku erk..hehehe...ko amik akula kat hostel..'
Beberapa minit selepas tu,Titt..Titt...Titt..
'Yela2..mak datin oii...kul 5 aku amik ko..aku sampai ko da kat pak guard depan tu tau..don't late baby..'
Nak termuntah aku dengar ayat terakhir dia..Akmal ni memang selalu macam tu..ada je ayat manja keluar dari mulut dia..

Aku pun masuk ke dalam bilik untuk membuat kerja yang diberi oleh Dr.Mahani..
Tetiba aku terdengar satu bunyi yang tidak pernah aku dengar sebelum ni..bunyi macam ringtone handphone..Aku pun mencari punca bunyi tu..Setahu aku,Shasha tidakla pakai ringtone ni..lagila aku..Handphone aku lagi satu takda pun ringtone ni..Alangkah terkejutnya aku....
   "Alamak..handphone sapa plak ni..mana phone aku...model sama,warna pun sama..tapi ni bukan phone aku..."
Sedang aku mencari-cari handphone aku yang hilang..tetiba handphone tu berbunyi lagi..aku pun angkatla..
   "Hello.."
   "Hello,ni sapa?Saya rasa kita tertukar phone masa kita berlanggar kat depan 7E aritu.."
Hah..terlanggar kat depan 7E,siapakah manusia yang aku langgar kat depan 7E..
'OMG..jejaka yang aku jumpa aritu...'kata aku dalam hati..
Tetiba peluh mula mengalir di dahi aku....apa yang perlu aku cakap..semuanya bercelaru dalam fikiran aku..Lalu,aku tarik nafas sedalam-dalamnya.....
  "Erm,sori tau..saya xpasan fon awak tertukar ngan saya punya phone..camne kita nak tukar balik..."
'This is it..Nila masanya aku nak berkenalan ngan dia..Yes!!'
  "Erm,kita jumpa balik kat 7E yang awak langgar saya aritu besok pagi kul 10 ble..?saya tunggu awak kat situ..."
  "Okay..by the way..what's ur name?"
  "Sori,my name Ammar...just call me Am"
  "Oh,my name Nurul..."
  "Ok Nurul..Nice to know you..Bye..Jangan lupa besok.."
  "Bye.."
Wow...the feeling just great...Akhirnya,aku dapat bercakap dengan jejaka tu..
Esok tunggu aku.........

Friday, November 12, 2010

KorEan ForevEr...

I just love korean band especially BigBang,Beast,2PM,Suju,Ukiss,Shinee,CnBlue,SS501 n many more....huhu..
This some of their pic that I like n love the most..SARANGHAEYO...OPPA.....

BEAST
 GiKwang oppa...

B2st  mYLove..

BIGBANG
T.O.P oppa..
bigbang oppa...

2PM
cutenyeerrrr Chansung oppa..saranghae..
SHINEE
Itu antara koleksi yang saya ada dlm simpanan..actually ada banyak lagi...saja je nk kongsi ngan korang.....
Hehehehe....Jgn amik org2 yg gmbr sorg2 tu..coz THATS MINE...hahahahahahaha........
 



Thursday, November 11, 2010

Cinta Yang Tak Dijangka 2

Hari ini aku masih terfikirkan jejaka yang aku jumpa semalam..siapa nama dia?kat mana dia tinggal?semua persoalan itu bermain-main di fikiran aku...Sedang aku mengelamun,datang satu-satunya kawan baik aku...
    "Woit,mengelamun panjang nampak..think about me ke??hehehe"
    "Banyaklah ko,dari fikir pasal ko baik aku fikir pasal katak kat bawah ko tu..hahahaha"
    "Hah!!mana katak!!ko jgn,aku paling tkt spesies tu...!!"
Nila bestfriend aku,badan je besar..tapi penakut katak...tapi xpe..aku xkisah coz diala satu-satunya kawan yang care pasal aku..huhuhu..
   "Hah!!Wei,mengelamun lagi..ko da siap da keje yg Dr.Mahani bagi tu ke?Aku nk tgk wei..da nk giler aku wat semlm tau.."
   "Belum lagila..ada lagi ckit je lagi..susah jgk keje tu tau..."
Terlupa sekejap pasal jejaka yang aku jumpa tadi...sebab melayan jejaka yang satu ni kat depan aku..hehehe....

Tuesday, November 9, 2010

Cinta Yang Tak Dijangka...

   Sedang aku berjalan di bawah pohon yang merimbun,aku ternmpak seekor kucing di atas pokok mengiaw mohon sesiapa untuk membantunya turun.Lalu,aku pn bergegas ke pokok tu untuk cuba membantu.Belum sempat aku hendak membantu,ada seorang jejaka turun dari pokok tu sambil mengendong kucing tersebut.Jejaka itu hanya melihat ke arah aku sambil tersenyum.'Ya Allah,indahnya ciptaan Engkau..kacak sungguh jejaka itu.'Belum sempat aku menegur,dia menghilangkan diri.Dalam perjalanan pulang aku asyik terfikirkan jejaka yang aku baru sahaja bertembung tadi.Siapa dia?Dimana dia tinggal?Bermacam-macam persoalan timbul di ruang fikiran aku.'Kan bagus kalo aku dapat bersembang ngan dia tadi'monolog aku sendirian.Tiba-tiba handphone aku berbunyi,"tittt,tittt",mesej masuk dari teman rapatku,Akmal Firdaus.Kami berteman sejak dari kecil lagi.Kami terlalu rapat sehingga semua rahsia kami kongsikan bersama.Aku pun buka mesej tu,"Wei,ko katne syg oii!!Aku da tgg lama ni!!"Alamak,aku baru teringat,aku berjanji ngan Akmal untuk ke pusat membeli-belah untuk 'shopping'.Aku pun bergegas ke tempat yang dijanjikan di bus stop berdekatan ngan sekolah kami.Apabila aku melihat dia dari jauh,sudah aku mengagak pasti aku dibebel.
       "Wei,lambat giler ko!!Ko pergi mana tadi..Janji kul 10,ni da kul 10.30..Da dua bas da gerak..isk3.."
       "Rileksla aku lambat sikit je pun da bising.Lainkali tak nakla keluar ngan ko..Bebel mengalahkan perempuan je..Aku yang perempuan ni pn tak pernah bebel camtu"Aku membalas sambil menjeling.
"Ok...Janganla marah beb..Aku memain je..Da tak comel da.huhu..."
Bas sampai dalam masa 15 minit selepas tu..